Τρίτη 24 Ιουλίου 2012

Μια υποβλητική βραδιά στους Δελφούς.

Κακουριώτης Σ. 

Έπειτα από 37 ολόκληρα χρόνια, ο αρχαίος δραματικός λόγος ακούστηκε και πάλι στο αρχαίο θέατρο των Δελφών, καθώς με πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού (στην πραγματικότητα της τέως υπουργού Τατιάννας Καραπαναγιώτη) και με τη βοήθεια του Φεστιβάλ Αθηνών διοργανώθηκε εκεί το βράδυ του Σαββάτου 21 Ιουλίου μία μοναδική εκδήλωση λόγου και μουσικής, την οποία παρακολούθησαν με κατάνυξη περί τους 800 θεατές.

Το αρχαίο θέατρο, που διατηρείται σε καλή κατάσταση και βρίσκεται μέσα στο ιερό του Απόλλωνα, παρέμενε κλειστό για ανασκαφικούς λόγους τα τελευταία είκοσι χρόνια, οπότε είχε και πάλι πραγματοποιηθεί εκεί συναυλία. Το ίδιο θα γίνει και μετά την εκδήλωση του Σαββάτου, καθώς σε συνεργασία με το "Διάζωμα" θα προχωρήσει η αναστήλωση του μνημείου, αφού, όπως είχε τονίσει η γ.γ. του υπουργείου Λίνα Μενδώνη, η έγκριση των μελετών έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και το έργο πρόκειται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και υπολογίζεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2015.

Πριν όμως βασιλέψει για άλλη μια φορά σιωπή, τα «θυρανοίξια» του αρχαίου θεάτρου, όπως τα ονόμασε ο Βασίλης Παπαβασιλείου, άρχισαν με το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο (Γιώργος Δεμερτζής, Δημήτρης Xανδράκης, βιολί, Ντέιβιντ Μπόγκοραντ, βιόλα, Άγγελος Λιακάκης, τσέλλο) που παρουσίασε τις Πέντε ελληνικές μελωδίες του Ραβέλ, με τη σοπράνο Λένια Ζαφειροπούλου, καθώς επίσης και το Κουιντέτο για κλαρινέτο του Μότσαρτ (με τη συμμετοχή του Διονύση Γραμμένου) και κάποιους από τους 36 ελληνικούς χορούς του Σκαλκώτα.

Στη συνέχεια, οι πρωταγωνιστές του θεάτρου μας που ανταποκρίθηκαν στην έκκληση του Φεστιβάλ παρουσίασαν, σε σκηνοθετική επιμέλεια του Νίκου Καραθάνου, αποσπάσματα από την αρχαία γραμματεία που ο καθένας τους αγάπησε περισσότερο. Έτσι, ο Γιάννης Βογιατζής επέλεξε τους Πέρσες του Αισχύλου, ο Ν. Καραθάνος τονΗρακλή μαινόμενο του Ευριπίδη, η Ελένη Κοκκίδου την Αντιγόνη του Σοφοκλή, η Λυδία Κονιόρδου το μονόλογο της Ιφιγένειας και την εισαγωγή από τη Μήδεια, η Όλια Λαζαρίδου ορφικούς ύμνους, η Ρένη Πιττακή τους Όρνιθες, η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου τον Αγαμέμνονα του Αισχύλου, ενώ ο Β. Παπαβασιλείου την ελεγεία του Χέλντερλιν Άρτος και οίνος.

Ευχή όλων, αποχωρώντας, ήταν να μη χρειαστεί να περάσει μία ακόμη εικοσαετία για να ακουστεί και πάλι ο αρχαιοελληνικός λόγος στο υποβλητικό δελφικό τοπίο...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails

Αναγνώστες